Pijesz wodę i chudniesz

Czy to możliwe? Wiemy, że przy dietach ważne jest odpowiednie nawadnianie. Jeśli o to nie zadbamy, możemy liczyć na potężny efekt jojo. Ale woda sama w sobie jest skutecznym środkiem wspomagającym odchudzanie. Oto kilka faktów:

zdrowe-napoje

1. Odwodniony organizm z trudem spala tkankę tłuszczową.
Dzięki wodzie lepiej znosimy wysiłek fizyczny. Podczas diety, kiedy radykalnie obniżymy liczbę przyjmowanych kalorii, a w szczególności węglowodanów, organizm sięga po zgromadzony w mięśniach glikogen i uwalnia towarzyszącą mu wodę. Tracimy kilogramy, ale są to głównie kilogramy wody, a nie tkanki tłuszczowej.

2. Pijąc dużo wody, zmniejszamy ilość przyjmowanych kalorii
Wypicie dwóch szklanek pół godziny przed posiłkiem wiąże się z tym, że zjadamy od 75 do 90 kalorii mniej.

3. Woda usuwa toksyny z organizmu
Zbyt duża ilość toksyn niekorzystnie wpływa na zdrowie, co bardzo często objawia się w postaci osłabienia, pogorszenia samopoczucia, a także z problemami ze skórą i cerą. Regularne picie wody wpływa na oczyszczanie organizmu. 

4. Woda wpływa na tempo przemiany materii
Reguluje procesy związane z wchłanianiem, metabolizmem i wydalaniem substancji, w tym spalaniem tłuszczu. W skrócie: pijąc wodę przyspieszamy tempo spalania kalorii.

5. Źródło składników mineralnych dla dobrego nastroju
W codziennej diecie powinniśmy dostarczać do naszego organizmu odpowiednią ilość mikro- i makroelementów. Minerały odgrywają ważną rolę w naszym organizmie, odpowiadając między innymi za prawidłową pracę serca, mięśni, układu nerwowego. Dostarczając każdego dnia odpowiednią dawkę elektrolitów będziemy czuć się pogodnie i radośnie, co niewątpliwie pomoże nam w walce ze zbędnymi kilogramami.

6. A czy można chudnąć od samego picia wody?
Odpowiedź brzmi: TAK, o ile jest to chłodna woda. Za spalaniem kalorii stoi zjawisko termogenezy. Organizm musi „podgrzać” wypitą wodę do temperatury ciała, co jest dla niego dodatkowym wysiłkiem i wydatkiem energii.

Dodane dieta.