8 szklanek. Jak i po co?

Kto nie chciałby mieć zdrowej cery, błyszczących oczu, mocnych włosów i szczupłej sylwetki?

Powodów, dla których zaleca się wypijanie około 8 szklanek czystej wody dziennie, jest znacznie więcej. Woda wpływa również na pracę mózgu i… nasze nastroje.

Kiedy jesteśmy odwodnieni, szybko odczuwamy problemy z koncentracją. Gorzej zapamiętujemy, stajemy się mniej wydajni i senni. A także – zirytowani. Możemy nie odczuwać świadomie pragnienia, ale nasze ciało już zmaga się z nadmiarem toksyn. Dlatego ważne jest, by pić czystą wodę. Nie mniej ważne jest to, jak ją pijemy.

Szklanka wody

Zaczynaj dzień od szklanki wody

Szklanka wody wypita na czczo ma zbawienne działanie na pracę organizmu – oczyszcza przewód pokarmowy ze złuszczonych nabłonków i usprawnia procesy trawienne. Wspomaga także odkwaszanie organizmu.

Popijaj wodę między posiłkami

Picie wody bezpośrednio przed i po posiłku szkodzi procesom trawiennym. Lekarze zalecają, aby nie pić co najmniej pół godziny przed posiłkiem i pół godziny po posiłku. Do niedawna uważany za zdrowy zwyczaj podawania szklanki wody do obiadu odchodzi do medycznego lamusa.

Pij małymi łykami

Wypijanie dużych ilości wody naraz obciąża nerki. Możemy być pewni, że cała woda przeleci przez organizm. Jeżeli chcemy skutecznie się nawadniać, warto popijać wodę małymi porcjami.

Dodane Bez kategorii i otagowane , , .